Tuesday, February 10, 2009

JALAN MENUJU ALLAH

Aku impikan diriku yang sentiasa ghairah bertasbih . . Mengadu rindu padaNya . . MengasihiNya sepenuh jiwa dan raga . . MencintaiNya sekuat hati . . Aku impikan diriku yang sentiasa mengalirkan air mata . . Akibat rindunya aku kepada pencipta ku . . Akibat malunya kerana sering berbuat maksiat . . Akibat segannya aku kerana sering menipu . . Kecintaanku kepadaNya . . Aku impikan diriku . . Yang hatinya sentiasa bergetar . . Apabila nama Tuhan ku disebut . . Jantungku berdegup kencang . . Bila disebut azabnya . . Tetapi tenang semula bila diceritakan kasih sayangNya . . Yang Maha luas . . Aku impikan diriku . . Yang setiap detik mengingatiNya . . Akan nikmatnya yang tidak terhingga . . Kerana aku tiada apa-apa . . Dialah yang Maha Pemberi . . Aku impikan diriku . . Yang sentiasa bertawakkal kepadaNya . . Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buatku . . Maha suci dari menzalimiku . . Kerana Dia Penciptaku . . Yang penuh dengan Kecintaan kepada makhlukNya.
. .

No comments:

jom sertai pas