Sunday, November 22, 2009

PAS dan UMNO sama ?

"PAS sama dengan UMNO", ungkapan yang selalu dilontarkan sejak akhir-akhir ini menggetarkan gegendang telinga aku. "Kalau macam ni la perangai pemimpin PAS baik masuk UMNO, takde bezanya",ungkapan penuh sinis menghangatkan cuping telinga."Kalau macam ni lah gayanya ISLAM takkan ditegakkan melalui politik". aku semakin panas, tetapi berpura-pura memekakkan telinga. Malas rasanya ingin berbahas dalam keadaan sekarang yang sememangnya berlakunya kemelut dikalangan pimpinan PAS.
Walaupun aku mempunyai hujah yang dikira agak kukuh akan tetapi sengaja disimpan. 'mungkin dia ni tak faham', bisik hati kecil aku. sampai waktu dan masa yang sesuai dia akan faham erti perjuangan sebenar yang tiada jalan mudah dan lurus. Aku kembali merenung sumbangan aku dalam jemaah yang lansung tidak menyumbang apa-apa. Mungkin sudah tiba masanya untuk aku mencari kembali momentum yang sekian lama hilang dalam perjuangan islam. Kemelut yang berlaku adalah teguran daripada Allah terhadap kealpaan pendokong islam sendiri ditambah dengan musuh-musuh islam yang semakin mengganas menyerang islam. buktinya serangan tersebut sudah mula meyusup masuk ke ruang pemikiran masyarakat yang sentiasa di 'Jamu' dengan agenda-agenda jahat melalui saluran media yang agak utuh untuk memesongkan pemikiran masyarakat untuk menolak islam.

No comments:

jom sertai pas